Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
July 5, 2012
Image Size
1.9 MB
Resolution
1080×1440
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
12,214
Favourites
803 (who?)
Comments
162
Downloads
258
×
The White Aedaha of Empiora by BJPentecost The White Aedaha of Empiora by BJPentecost
This is a revamp of an older piece. If you like the older version better, relax, it's over in my scraps on FA-link below. I am trying to move away from my signature color scheme, just a little. Sometimes it gets to the point where my art almost looks monochromatic and I want to branch out, try something new, experiment with new color schemes and such.

I also have a new monitor so I'm going to be going back and color correcting a few pieces. I still can't see unfortunately. It's not easy doing art when everything looks like it's vibrating. Will be going to see a neuro-ophthalmologist on January first when my insurance kicks in.

Anyway, this image should look a little lighter than the other one: www.furaffinity.net/view/83455… Yes? Just a little.


60hrs.
Photoshop, Zbrush.

My Shapeways shop: www.shapeways.com/shops/bobbie…
_____________________________________________

Satan: What the hell is that thing? Can I bone it?

Me: You don't even know what it is yet but you want to put your dick in it?

Satan: Yep.

Me: Dude, WTF?

Satan: Not even sorry. While we're on the subject, did you know that women have twice as many nerve endings in the cleetoris than guys do in the peenor? Color me jealous.

Me: Yeah but you have an easy grip handle, we have to go spelunking.

Satan: Touché. I do not envy you... oh wait, yeah, still do. I hereby revoke your touché.

Me: So what, do you wish you were a woman or something?

Satan: More or less. I am a male lesbian. A lesbiman! BUAHAHAHA!

Me: Well, that's....... interesting. Thanks for sharing.

Satan: I aim to please!

Me: You've got shitty aim.

Satan: ............... BBBAAAAAAADDDDDDD IMAGERY. BAD, BAD IMAGERY!

Me: *face palm*

Satan: So anyway, you're a chick.... wanna switch bodies?

Me: ............ I would rather shove my eyeballs up my own ass and write a 20 page MLA format paper on what the inside of my ANUS looks like.

Satan: Zeesh! Why not? I'm hot. You're hot. Win/win.

Me: Maybe if you're looking at me through rose colored beer goggles.

Satan: *Takes off the rose colored beer goggles* HOLY CHRISTING MUHAMED THOR ZEUS À LA APHRODITE CREAM PIE, YOU LOOK LIKE MUAMMAR GADDAFI!!!

Me: -______-; Not. Funny.

Satan: Yeah, you're right, that's not funny..... IT'S HILARIOUS! BAHAHAHAH! I crack myself up. So come on, let's switch bodies!

Me: Hell no. Do you really want me in charge of your penis?

Satan: ............Well, there's only so much that can be done with a penis and I've pretty much done it all. I defy you to come up with something I haven't already done.

Me: ..................................... Michelle Bachmann.

Satan: YOU ARE A !@#$%^&*ING LUNATIC.
Add a Comment:
 
:iconlizzychrome:
LizzyChrome Featured By Owner Aug 20, 2014  Hobbyist General Artist
God, this is enchanting! And your skill is mind-blowing. 
Reply
:iconbjpentecost:
BJPentecost Featured By Owner Aug 20, 2014  Professional Digital Artist
Thank you! :D
Reply
:iconnikoca:
Nikoca Featured By Owner Aug 18, 2014
wow.. Those lots of deatals make the picture magical ;7;
Reply
:iconbjpentecost:
BJPentecost Featured By Owner Aug 18, 2014  Professional Digital Artist
Thanks. :)
Reply
:iconawesomenessbringdr:
awesomenessbringdr Featured By Owner Aug 15, 2014
The pic is amazing!
The convo with Satan is even better XD
Reply
:iconbjpentecost:
BJPentecost Featured By Owner Aug 15, 2014  Professional Digital Artist
XD Lol. Thanks.
Reply
:iconawesomenessbringdr:
awesomenessbringdr Featured By Owner Aug 15, 2014
Seriously tho, your Satan convos are the bomb
But your pics are amazing! I want to have a a story with only anthro characters but it's not working out that way because the characters I made long ago were human, but every time I see one of your pics, I want to make it work lol
Reply
:iconbjpentecost:
BJPentecost Featured By Owner Aug 15, 2014  Professional Digital Artist
Heh. I've been trying to write as well. I've been told I'm good at it but..... eeeehhhhh. It does not come naturally at ALL! I feel like I am constantly fighting the blank page. XC I spend way too long pondering the word-flow of single sentences. Every sentence HAS to flow into the next and every paragraph has to flow into the next. I cannot write any other way. And HOH BOY do I purple prose the HELL out of my writing. XD
Reply
:iconawesomenessbringdr:
awesomenessbringdr Featured By Owner Aug 15, 2014
haha I have those problems as well, and I am a good write (I mean this objectively, not to brag) so you must be too :P
Something I'm trying is just writing the parts I see clearly in my mind, and then working forward/back from there. Also, try to do whole chapters (or sections in general) before editing. 

I'm new at those ways of doing it, but it does help c:
Reply
:iconbjpentecost:
BJPentecost Featured By Owner Aug 15, 2014  Professional Digital Artist
My girlfriend said something to me once; it was a quote (whose author I cannot recall): "write your first draft with your heart and your second draft with your head." I try to abide by that and it works well. However, the BIG problem I have is that I tend to focus too much on character and not enough on plot-advancement.
Reply
Add a Comment: